Relax Totaal
Image default
Auto

Intelli-Space

Inmiddels rolt de nieuwste generatie van de Astra hatchback al van de band in Rüsselsheim. Binnenkort geldt dat ook voor de stationwagenvariant, de gloednieuwe Opel Astra Sports Tourer. Naast benzine- en dieselmotoren is de nieuwkomer ook beschikbaar als plug-in hybride, in twee vermogensvarianten, waardoor het de eerste geëlektrificeerde stationwagen van de Duitse autofabrikant is.

De nieuwe Astra Sports Tourer zet ook Opels succesvolle traditie van compacte stationwagens voort, die ongeveer 60 jaar geleden begon met de Kadett A Caravan, de eerste auto in deze klasse van een Duits merk.

Flexibiliteit door Intelli-Space

De nieuwe Astra Sports Tourer versterkt nog eens Opels sterke reputatie op het gebied van stationwagens. Met zijn afmetingen van 4.642 x 1.860 x 1.480 millimeter (L x B x H) is hij 60 millimeter korter dan zijn voorganger, terwijl de wielbasis met 70 millimeter is toegenomen. Toegang tot de 600 liter aan bagageruimte is eenvoudig door de achterklep met een simpele voetbeweging te open (en te sluiten). Met de tot de standaard uitrusting behorende 40:20:40 gedeelde achterste zitrij neergeklapt – die dan volledig vlak is – wordt de bagageruimte vergroot tot wel 1.634 liter. De plug-in hybride Astra Sports Tourer biedt met de onder de vloer liggende lithium-ionbatterij nog steeds royale laadvolumes van respectievelijk meer dan 516 liter en 1.553 liter.

Groot nieuws

De komst van een nieuwe Opel Astra is nog altijd belangrijk nieuws, maar niets vergeleken met de jaren zestig tot en met negentig. De voorloper Opel Kadett was lange tijd onbedreigd de best verkochte auto, met een marktaandeel dat soms boven de 10 procent lag. De Opel Kadett E stond altijd en overal onbedreigd op 1 in de verkooplijstjes.

De Kadett was populair dankzij een combinatie van betrouwbaarheid, behoorlijke rijeigenschappen, een enorme keuze aan (motor)varianten, een lage basisprijs én een hoge inruilwaarde. De betrouwbaarheid werd minder en ook de inruilwaarde daalde, terwijl er steeds meer concurrenten bijkwamen die hun zaken beter op orde hadden.

Private Lease

Ook de nieuwste Opel modellen worden steeds populairder in de private lease. Private Lease is een abonnementsvorm met een vast maandtarief, all-in. Hiermee rijdt u, zonder omkijken, in een gloednieuwe auto. 

Populaire Private Lease Merken

Private lease is inmiddels beschikbaar voor bijna alle automerken. Eigenlijk doen alle grote europese automerken het wel goed in de private lease markt. De grootste europese concurrenten van Opel zijn:

Voordeel

Het voordeel van private lease zit voor de meeste mensen in het gemak. Alles wordt voor je geregeld. Geen gedoe bij het kopen of verkopen van de auto. Aan het eind van de leaseperiode lever je de auto gewoon weer in. En elke maand hetzelfde bedrag betalen zonder verrassingen. Inclusief de kosten voor de verzekering, belastingen en onderhoud.

 

 

Gerelateerde artikelen

Nissan onthult visie ‘Ambition 2030’: meer dan alleen mobiliteit

Integrated Sustainability and Financial Report